Een nuttige marketing podcast als je in restaurant of hotel business zit

Will Guidara is de auteur van Unreasonable Hospitality en medeoprichter van het nummer één restaurant ter wereld, Eleven Madison Park.

Hij vertelt hoe inzichten uit de wereld van gastvrijheid een enorm concurrentievoordeel kunnen opleveren voor je merk.


Will was zesentwintig toen hij het roer overnam van Eleven Madison Park, een kwakkelende brasserie met twee Michelinsterren die nooit echt had waargemaakt wat het imposante decor beloofde. Elf jaar later werd EMP uitgeroepen tot het beste restaurant ter wereld.

Hoe slaagde Guidara erin om die ongeziene transformatie te realiseren?

Door radicale vernieuwing, een echte samenwerking tussen keuken en zaal, en vooral door onvergetelijke, over-the-top, op maat gemaakte gastvrijheid.

Zo verraste Guidara’s team een familie die nog nooit sneeuw had gezien met een magisch slee-uitje in Central Park na hun diner. En ze vulden een privé-eetzaal met zand, compleet met mai-tais en strandstoelen, om een koppel te troosten wiens vakantie was geannuleerd.

Zijn idee van gastvrijheid ging echter verder dan de gasten in het restaurant: het gold ook voor zijn eigen team. Zij leerden complimenten en kritiek met intentie te geven, ontdekten waarom het antwoord op hardnekkige zakelijke dilemma’s vaak is om méér te geven – niet minder, en ervoeren de magie die ontstaat wanneer zelfs een opdiener begint te denken als een eigenaar.

Vandaag kan elk bedrijf ervoor kiezen om een gastvrijheidsbedrijf te zijn – en zo gewone transacties veranderen in buitengewone ervaringen.

Aan de hand van sprankelende verhalen uit zijn loopbaan in de restaurantwereld – met grootheden als Daniel Boulud en Danny Meyer – moedigt Guidara ons aan om de magie te vinden in wat we doen: voor onszelf, voor onze collega’s en voor de mensen die we bedienen.


De podcast bespreekt de kracht van kleine maar betekenisvolle gebaren, het idee van intelligente naïviteit, de 95/5-regel, en het belang van investeren in dingen die niet meetbaar zijn maar wel het verschil maken.

Will reflecteert ook over de mentaliteit die Eleven Madison Park naar de top bracht, over wat bedrijven kunnen leren van restaurants, en hoe het toepassen van onredelijke gastvrijheid elke klantervaring kan omvormen tot iets werkelijk buitengewoons.

Het boek kan je HIER kopen.

Wil je ook je HORECA ZAAK boosten met een gerichte ORIGINELE marketing aanpak die je verder helpt? Spreek met ons.

Neem contact op!

X

I can do it all

https://www.brandqs.be
Volgende
Volgende

Wanneer het minder goed gaat: de stille crisis van de ondernemer