Een nieuw jaar, een nieuwe blog
“The Uncensored CMO” is een podcast die de ongefilterde waarheid over marketing onderzoekt. Gastheer Jon Evans bespreekt openhartig de goede, slechte en soms ronduit lelijke kanten van marketingtheorie en -praktijk.
Je kunt de podcast beluisteren op de volgende platforms:
• Spotify: The Uncensored CMO
• Apple Podcasts: The Uncensored CMO
Voor meer informatie en afleveringen kun je ook de officiële website bezoeken: uncensoredcmo.com.
In de eerste aflevering van 2025 “Amazon’s Chief Creative Officer on the power of emotional advertising, distinctive brand assets and delivering at speed” spreekt Jo Shoesmith, de Global Chief Creative Officer bij Amazon (wat n droomjob!).
Jo Shoesmith leidt de wereldwijde creatieve strategie van Amazon, inclusief merkcreatie, design, productie, sociale media en merkidentiteit. In deze aflevering deelt hij inzichten over het creëren van emotionele, merkopbouwende advertenties (salience first!) en het effectief inzetten van onderscheidende merkattributen. Daarnaast bespreekt hij het belang van inclusieve reclame en biedt hij advies voor het opstellen van effectieve creatieve briefings.